ویمانزیت

یه علامه دانلود کارت ویزیت دنیای بهتر جزوات دانشگاهی

ویمانزیت

یه علامه دانلود کارت ویزیت دنیای بهتر جزوات دانشگاهی

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

کتاب دعا نویسی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید: «هر کس بر سر قبر مردی که در دنیا او را می شناسد برود و به او سلام کند، خداوند روحش را به او باز می گرداند تا اینکه سلام کند».

هر جا که هستیم برای میت می توان دعا کرد،کتاب دعا نویسی شرط رفتن به قبرستان برای این کار نیست. اما زیارت قبور برای خود مردم خوب است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: قبور را زیارت کنید، زیرا شما را به یاد مرگ می اندازد.

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) قبرستان را زیارت کرد و به آنان سلام کرد و برایشان دعا کرد و فرمود: اسئل الله لنا و لکم الفیجه.» (رستگاری بر شما اهل قبرستان و مؤمنان و مسلمانان و ما نیز انشاءالله به شما ملحق خواهیم شد. از خدا می خواهم که ما و شما را نجات دهد).

پیامبر صلی الله علیه و آله تشییع جنازه مرد مسلمانی را با ما بخشید و در نماز شنیدم که می فرمود : حجت و حکم آتش. شما به قول خود وفا می کنید و شایسته تشکر هستید. پروردگارا، ببخش و رحم کن. همانا تو آمرزنده مهربانی». (ترانسمتون ابوداود)

«پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم.کتاب دعا نویسی جنازه‌ای را بخشید و دعایش را به یاد آوردم که می‌خواند: « پروردگارا ببخش و رحم کن و گناهانش را ببخش». اقامت او را خوشایند ساختم، اقامتگاه جدیدش را گسترش دادم. بدن او را با آب و برف و یخ خوب و مطبوع بشوی و از گناهانش پاک کن، چنانکه لباس سفید از خاک پاک می شود، خانه را به نیکی و خانواده را به نیکوتر و زن را به نیکوتر تغییر ده. وارد بهشت ​​شو و خود را از عذاب قبر و عذاب آتش جهنم حفظ کن.کتاب دعا نویسی راوی می گوید: ای کاش مرده بودم. «(ترانسمتون مسلمی)

سعد بن عباده روزی به رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: اگر من از طرف او این کار را انجام دهم، آیا او سودی خواهد داشت؟» حضرت در پاسخ فرمود: بله. پس چاهی حفر کرد (برای آب آوردن مردم) و گفت: این برای مادر صاد است.

مردی دیگر گفت: ای رسول خدا! پدر و مادرم مرده اند. آیا کاری هست که بتوانم برای آنها مفید باشم؟» فرمود: آری، چهار چیز است: دعا و استغفار برای آنها، وفای به عهد، حسن رفتار با دوستان، و توجه ویژه به پیوندهای فامیلی که اگر آنها را حفظ کنند. زنده بودند ".

حضرت فرمود: «امت من امتى است که رحمت دارد. اعضای آن با گناهانی به بزرگی کوه وارد قبور می شوند و آنها را آمرزیده رها می کنند، زیرا زنده ها برای مرده طلب آمرزش کرده اند.

همچنین بخوانید : آیا سوره یاسین را می توان برای اموات خواند؟

 

قرائت قرآن در قبرستان و در روزهای خاص
وقتی در حدیث آمده است «موت» در اینجا به معنای کسی است که در بستر مرگ است. اما علمایی هم بودند که این را ( تعبیر مرده که در حدیث آمده ) در مورد مرده فهمیدند .کتاب دعا نویسی پس برای مرده می توان سوره یاسین را خواند و تمام قرآن را خواند و به نام او دعا کرد. خواندن حما و وقف سواب به میت مانعی ندارد. اما فراق و کلاه خواندن و نماز در قبرستان در روزهای هفتم و چهل و پنجاه و دوم هیچ اتکای به حدیث و سنت ندارد. اینها عادت هایی هستند که بعداً پدیدار شده اند. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در زیارت قبر و بر اهل قبور همیشه برای میت دعا می کرد. علاوه بر این، اگر در مکان هایی که هستید، مرسوم شده است که در روز هفتم یا چهلم در مورد اموات جمع و قرآن بخوانند، به جای مخالفت قاطع با این موضوع، می توان از این مجالس برای تبیین اسلام استفاده کرد. اگر با آنها مخالفت کنیم ممکن است با مردم درگیری پیدا کنیم.

  • رابین بیناد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی